Skip to Content
بازگشت به صفحه کامل

خط سوم سامانه اتوبوسرانی تندرو مشهد اجرایی می‌شود

خط سوم سامانه اتوبوسرانی تندرو مشهد اجرایی می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهدگفت: اعضای شورای شهر مشهد با اجرای خط سوم سامانه اتوبوسرانی بی.آر.تی با سرمایه گذاری بخش خصوصی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامرضا بصیری پور ظهر امروز در چهل و هشتمین نشست شورای شهر مشهد که امروز در تالار این شورا برگزار شد اظهار داشت: نظریه کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد مبنی بر اجرای خط سوم تندرو سامانه اتوبوسرانی در مسیر 25 کیلومتری بررسی و به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

وی افزود: طبق طرح جامع مشهد این خط از بلوار مصلی آغاز می‌شود و تا منطقه الهیه ادامه دارد که بر این اساس اعتبار هزار و 499میلیارد ریالی نیاز دارد.

بصیری پور خاطرنشان کرد: در این مسیر سالیانه بین 30 تا 40 میلیون مسافر توسط 640 دستگاه اتوبوس جا به جا می‌شوند و با راه اندازی خط سوم این میزان اتوبوس به 150 دستگاه کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسون امور حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر سهم ناوگان اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی شهر مشهد 20 درصد است که این میزان باید به 40 درصد افزایش پیدا کند.

شهر مشهد نیازمند چهار خط بی.آر.تی  اتوبوسرانی است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: طبق مطالعات صورت گرفته از سوی دانشگاه صنعتی شریف در سال 1388، شهر مشهد نیازمند چهار خط بی.آر.تی اتوبوسی است.

هادی عطارزاده طوسی اظهار داشت: دو خط از این خطوط به صورت شمالی و جنوبی و دو خط دیگر به صورت شرقی و غربی در شهر مشهد ایجاد می‌شود بر این اساس اجرای چهار خط، سه خط در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسیده است.

وی افزود: خط یک  بی.آر.تی از انتهای طبرسی سوم تا پایانه مسافربری مشهد آبان سال 91 به بهره برداری رسید خطوط بی.آر.تی با هدف شتاب دادن و افزایش جا به جایی مسافر در شهرهای بزرگ طراحی شده است تامسیرهای رفت و آمد سریع و آسان سازی شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد:  در جلسه امروز شورای شهر مشهد تخصیص سالانه 600 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به تصویب رسید که بر اساس این مصوبه سالیانه باید مبلغ 600 میلیارد ریال از محل وصول مطالبات شهرداری مشهد از سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد هزینه شود.