اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | جمعه، ۳۰ تیر ۱۳۹۶

عزم جدّی رسانه ملّی برای انعکاس دستاورد‌های نظام - محتوای خبر

 

 

متن خبر

عزم جدّی رسانه ملّی برای انعکاس دستاورد‌های نظام

پیشبرد اهداف نظام در سایه همدلی، همکاری و همفکری همه جریانات درون نظام امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد دکتر عسکری رئیس رسانه ملی در نشست سراسری مدیران مراکز صداوسیما با تاکید بر تعامل موثر مدیران مراکز استانی با قوای سه گانه کشورافزود:: صداوسیما به عنوان تنها رسانه ملی کشور و تنها ابزار حاکمیت، کمک به تمامی بخش‌های اجرایی، نظارتی و قضایی کشور را وظیفه خود می‌داند و معتقد است پیشبرد اهداف نظام در سایه همدلی، همکاری و همفکری همه جریانات درون نظام امکان پذیر است.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال افزود: اهمیت موضوع اشتغال در کشور ایجاب می‌کند تا همه بخش‌های رسانه ملی با پوشش اخبار اقدامات انجام گرفته در این خصوص، زمینه نشاط و شادابی جامعه را فراهم کنند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت نقش صداوسیمای مراکز در توسعه منطقه‌ای گفت: مراکز صداوسیما باید شناخت علمی و دقیق خود را از مناطق تحت مأموریت افزایش دهند تا در تولید محتوای اثرگذار به موفقیت دست یابند.
دکتر عسکری تصریح کرد: صداوسیمای هر استان باید با تشکیل کانون‌های اندیشه، با حضور اساتید و نخبگان استان‌ها، برنامه‌های خود را بیش از پیش به خواست و ذائقه مردم نزدیک کنند تا اثرگذاری برنامه‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید برنامه‌هایی خاص برای آشنایی جوانان و نوجوانان با حرف و مشاغل مختلف تولید و پخش کند گفت: در گذشته فرهنگ یادگیری شاگرد از استاد وجود داشت که نقش مهمی را در ایجاد شغل ایفا می‌کرد، که متأسفانه این فرهنگ به فراموشی سپرده شده است و لذا صداوسیما ضمن پرداختن به چنین فرهنگ‌هایی، زمینه معرفی مشاغل گوناگون را به مردم و به‌خصوص جوانان فراهم کند.
رئیس صداوسیما تصریح کرد: صداوسیمای مراکز استان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای در معرفی الگو‌ها و اسوه‌های تلاش و نخبگان مناطق خود که ممکن است مغفول مانده باشند، داشته باشد و هر مرکز باید متناسب با ویژگی‌های منحصر به فردخود با تولید برنامه‌های جدید، مشاغل مختلف را در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نوجوانان و جوانان آموزش دهد.
دکتر عسکری همچنین معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه‌اندازی شبکه ایران کالا طرح مهم و بزرگ رسانه ملی در مسیر سرنوشت‌ساز اقتصاد مقاومتی است و باید با کمک مؤثر مراکز استانی، این شبکه به آئینه‌ای برای نمایش سازندگی و تولید در کشور تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه فعال شدن همه نهاد‌های فرهنگی یکی از ضروریات کشور برای پرداختن به موضوع فرهنگ و فرهنگ سازی است، گفت: صداوسیما خود را در این ارتباط پیشقدم می‌داند و تلاش می‌کند با تولید برنامه‌هایی ویژه به اصلاح برخی رفتار‌ها ازجمله تغییر راهبرد مصرفی جامعه بپردازد.
رئیس رسانه ملی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های رسانه ملی در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: این فضا در سهولت زندگی مردم و حوزه رسانه‌ای و فرهنگی اثرات مهم و عمیقی دارد که بی‌توجهی به آن به معنای بی‌توجهی به ذائقه امروز مخاطبان است و به همین دلیل رسانه ملی در صدد است با قوت در این عرصه حضوری مؤثر داشته باشد.
دکتر عسکری با اشاره به نقش ویژه مراکز استان‌ها در تولید محتوا برای فضای مجازی گفت: صداوسیمای مراکز استانی موظف هستند در یک سال آینده ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی منطقه، برای کسب جایگاه نخست در حوزه فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی تلاش کنند.
وی افزود: گسترش شبکه‌های موبایلی در فضای رسانه‌ای کشور و استقبال مخاطبان از فضای مجازی ایجاب می‌کند که بخش‌های مختلف رسانه ملی، تولید محتوای با کیفیت و با ضریب نفوذ بالا متناسب با نیاز مخاطبان را در اولویت خود قرار دهند.
پیش از سخنان دکتر عسکری، معاون استان‌های رسانه ملی گزارشی از تلاش‌های یک سال گذشته مدیران استان‌ها ارائه کرد و گفت: در این نشست که با شعار مدیریت کار آمد و رسانه روز آمد برگزار می‌شود نقشه راه آینده مراکز استانی صداوسیما ترسیم خواهد شد.